4 Основни Вида Опаковъчни Методи

опаковъчни методи

Търсенето на опаковъчни консумативи и иновативни опаковъчни методи нараства експоненциално, тъй като дизайнът на опаковките е един от най-важните подходи за привличане на клиенти. Освен брандирането, дизайнът на опаковката на Вашия продукт може да ви направи Вашият бизнес много успешен, или да го провали.

Според доклада “Бъдещето на глобалното опаковане до 2022 г.”, търсенето на опаковки ще расте непрекъснато с 2,9% на годишна база, за да достигне 980 млрд. долара през 2022 г. В Азия продажбите на опаковки представляват 36% от общия обем, докато Северна Америка и Западна Европа имат дялове съответно 23% и 22%.

През 2012 г. Източна Европа е четвъртият по големина потребител на опаковки с глобален дял от 6%, следван от Южна и Централна Америка с 5%. Близкият изток представлява 3% от световното търсене на опаковки, докато Африка и Австралия имат дял от 2%.

Очаква се тази сегментация на пазара да се промени значително до края на 2022 г., като се прогнозира, че Азия ще представлява над 40% от световното търсене.

Търсенето на опаковки в Китай, Индия, Бразилия, Русия и други нововъзникващи икономики се ръководи от нарастващата урбанизация, инвестициите в жилищно строителство, развитието на търговските вериги и разрастващия се сектор на здравеопазването и козметиката.

растеж на опаковъчната индустрия

Питате се с коя динамика е довела до този растеж?

Постоянният растеж отчасти се дължи на променящия се начин на живот, който от своя страна създава по-голямо търсене на различни опаковъчни продукти и опаковъчни методи в множество сегменти на опаковъчната индустрия.Ако компаниите за опаковане трябва да отговорят на изискванията на тази индустрия, те трябва да разширят предлагането си и да стартират множество продуктови линии, за да отговорят на нарастващите нужди на нашата потребителска база.

 

Опаковането и неговото значение

Опаковката осигурява защитата на продуктите, които са предназначени за разпространение на пазара с цел продажба, съхранение, употреба и т.н. Процеса по цялостната изработка на една опаковка за продукт включва проектиране, оценяване, дизайн и производство. Някои от общите опаковъчни продукти включват кутии, кашони, кутии, бутилки, торби, пликове, опаковки и контейнери.

С нарастващото търсене на опаковки много компании започнаха да намират начини и техники за продажба на продуктите си чрез по-добро проектиране и въвеждане на иновативни опаковъчни методи. Атрактивните, силни опаковки не само помагат за предпазване на продуктите от счупване и повреди, но също така помагат за привличане на вниманието на крайния потребител.

 

Различни видове опаковъчни методи:

Основните видове опаковъчни методи са:

  • Антикорозионна опаковка
  • Фармацевтична опаковка
  • Пластмасова опаковка
  • Гъвкаво опаковане

 

Антикорозионна опаковка

Антикорозията представлява защитата на металните повърхности от корозия във високорискови (корозивни) среди. Продуктите могат да бъдат защитени срещу корозия и да се избягват неприятни последици, използвайки антикорозионни опаковки. Материали като VCI аерофолио, хартия, масло, чипс и торби, които се използват като част от антикорозионните опаковки, помагат за предотвратяване от излагането на стоки на различни климатични зони. Освен това, тази опаковка може да се използва в износ на стоки на дълги разстояния, дългосрочно съхранение на метални изделия и метали, които са чувствителни към корозия.

Използваните опаковъчни методи за антикорозионни опаковки са:

  • Летливи инхибитори на корозията (VCI) и филми
  • Алуминиево фолио в комбинация с десиканти
  • Методи на покритие (масла или течности)

Антикорозионната опаковка може да се използва в следните случаи:

  • Експортиране / транспортиране на стоки по море или в условия на влага
  • Съхраняване на метални стоки за продължителни периоди от време
  • Производство на метални изделия, чувствителни към корозия
  • Доставяне на всякакви видове разглобени части
  • CKD пратка, напр. автомобили
  • Временно полагане на машини, самолети
  • Фармацевтично опаковане

 

Фармацевтична опаковка

 

фармацевтична опаковка

 

Фармацевтичното опаковане, известно още като опаковката на лекарствата, е процесът на опаковане, използван за фармацевтични операции, включващи производство чрез канали за дистрибуция до крайния потребител. Опаковките на фармацевтичните продукти осигуряват ограничаване, безопасност на лекарствата, и удобство при обработка и доставка. Основната роля на фармацевтичните опаковки е да осигурят защита на животоспасяващи лекарства, хирургически средства, кръв и кръвни продукти, хранителни добавки, лекарства и др.

Различните опаковъчни методи, използвани за фармацевтичното опаковане са:

  • Първично опаковане
  • Вторично опаковане
  • Третична опаковка

Пластмасова опаковка

пластмасова опаковка

Пластмасовите опаковки се използват за опаковане на различни изделия, т.е. крехки или нетрайни продукти. Повечето компании за пластмасови опаковки рециклират отпадъци или пластмасови отпадъци за повторна употреба в собствените си съоръжения и дори предлагат алтернативи на традиционните опаковъчни методи. Без опаковане стоките с кратък срок на годност ще бъдат лесно засегнати от климатичните условия и могат да се развалят. Този вид опаковане се извършва по специален начин, за да не може да промъкне въздух или прах, които да повлияят на стоката.

 

Най-често използваните видове пластмасови опаковки и тяхното приложение са илюстрирани в следната таблица:

 

Видове полимериПримери за приложениe
Полиетилен терефталат (PET)
газирани напитки и бутилки за вода
Pолиетилен с висока плътност (HDPE)
бутилки за мляко, белина, почистващи препарати и повечето тубички за шампоан
Поливинил хлорид (PVC)
тръби,  рамки за прозорци и врати (PVC),

топлоизолация (PVC пяна) и автомобилни части

Полиетилен с ниска плътност (LDPE)
чанти за носене, подложки за контейнери
Полипропилен (PP)
кофички за маргарин, тарелки за храна, предназначени за микровълнова фурна, стенни покрития
Полистирол (PS)
Кофички за кисело мляко, кутии за хамбургери и картонени кутии за яйца, пластмасови прибори за хранене, опаковки за електронни стоки и играчки

 

Предимства на пластмасовите опаковки:

  • Лекота
  • Издръжливост
  • Устойчивост
  • Рентабилност
  • Разнообразие

 

Гъвкава опаковка

 

гъвкава опаковка

 

Гъвкавите опаковки се произвеждат от гъвкави материали, които запечатват и запазват свежестта на своето съдържание. Продуктите могат да бъдат опаковани в различни форми и с различни опаковъчни методи, като се запазва техният вкус и свежест. Именно заради това гъвкавите опаковки намират най-широко приложение в опаковането на храна. Храната може да издържи много дълго време, ако се съхранява в правилните условия, като се запазват нейните качества и вкус.

Защо да използваме гъвкава опаковка?

Гъвкавото опаковане може да бъде определено като всеки пакет, чиято форма може лесно да се промени. Избор на гъвкава опаковка,

• Добавя стойност и продаваемост както на хранителните, така и на нехранителните продукти, от осигуряването на безопасност на храните и удължения срок на годност чрез осигуряване на топлинно запечатване, лекота на използване, пресоване и висококачествено покритие.
• Използването на опаковъчни методи с гъвкави опаковки произвежда минимален брой отпадъците по време на печатния процес, и като цяло намаляват на изхвърлянето на отпадъци в депата.
• Подобренията в производствените процеси намаляват потреблението на вода и енергия, парниковите газове и емисиите и летливите органични съединения.
• И накрая, по-леките гъвкави опаковки водят до по-малка консумация на енергия и консумация на изкопаеми горива и замърсяване на околната среда.

Изборът на един от тези основни опаковъчни методи ще осигури идеални резултати за вашите продукти. Следенето на тези методи на опаковане ще даде на вашите продукти по-добър срок на годност и конкурентно предимство на пазара. Много компании използват тези методи, за да създадат осведоменост сред своите клиенти и да им помогнат да увеличат продажбите си. Приемането на тези опаковъчни методи може да привлече вниманието към най-новите тенденции за привличане на потребителите. Иновативните дизайни на опаковки също могат да увеличат максимално рентабилността на продукта.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

8 − 6 =

Pin It on Pinterest

Share This